Duit lebih untuk kawen..yippe

Friday, July 1, 2011

Bercuti di Kelumpang Resort Training Centre

Assalamualaikum..

Sudah begitu lama rasanya tidak menulis.
Maaf diatas kesibukan ini.
Banyak perkara ingin diceritakan,
Namun,akan dicerita mana yang sempatlah ya.

Sebenarnya plan bercuti bersama rakan-rakan sekolah asrama masa sekolah dulu
telah dirancang lama,cuma aku sorang je tidak berkesempatan bersama mereka ketika percutian
ke Port dickson,pengkalan balak dan lain-lain.
Tapi kali ini aku perlu join mereka juga,merajuk dorang kan kalau aku tak ikut serta.

Kami pergi konvoi dengan 4 buah kereta.
Kelumpang Resort ini terletak berhampiran dengan tol keluar Tanjung Malim.
Jadi takdelah jauh sangat dari KL.

 Di pintu masuk kelumpang resort,


 Ada kolam untuk budak-budak mandi disini.


 Serius,kawasan sungai dia cantik!

Disini,kalau nak masuk sahaja ada entrance fee :
Dewasa :RM10,Kanak-kanak :RM5.

Kalau nak bermalam pun boleh,ada pelbagai pakej yang mereka sediakan.
Chalet pun ada bermacam jenis bentuk dan harga.
Makin tinggi harga,maka makin selesalah nak bermalam.
Tapi rasanya motif utama datang ke kelumpang resort bukanlah nak tidur dengan selesa,
Ingin menghayati pemandangan indah alam semulajadi yang penting.
Rugi rasanya kalau tak bangun pagi-pagi lepas subuh berada disini.
Terasa nyaman dan sangat tenang.
Airnya mestilah sejuk sangat.
Rasa macam mandi ais.Best!

Tapi cuma kami tak berapa nak berkenan,harga chalet macam harga hotel sahaja,
RM200 satu malam.
Tapi kemudahan tuala,water heater di dalam bilik semua tiada.
Kami datang dengan kuantiti melebihi 4 orang,
Kami ambil 2 bilik,satu untuk lelaki dan satu untuk wanita,
Maka orang yang ke-5 dan seterusnya dikenakan bayaran RM15.
Tetapi tiada tilam dan bantal diberi.
Bayaran lain dikenakan bagi menyewa tilam dan bantal,RM10 setiap satu.
Lagi satu tak puas hati,kadar sewa tong bbq RM50 nak pinjam satu malam.
Hah,korang kira-kiralah berapa RM yang terbang sepanjang percutian hebat ini ;)


Dibawah adalah pelbagai jenis chalet dan rumah yang boleh disewa:



 Oklah masuk pula hal dengan kawan-kawan.Mereka ini semua adalah sebahagian kecil
kawan-kawan saya ketika duduk asrama dulu.Tapi masih rapat sampai sekarang.
Tapi,menjelang akhir tahun ini dan tahun berikutnya,
Seorang demi seorang akan berkahwin dan mengikut suami masing-masing.

Alhamdulillah saya bangga dengan mereka,
Pelbagai profesion yang mereka pegang.
Jangan tengok sempoi jer,ada yang sudah jadi doktor,pegawai farmasi,pegawai dietition,bakal pensyarah,
pegawai akaun,dan lain-lain..
Mungkin saya seorang yang lari sedikit ;p
saya memang minat seni dari kecil,dari sekolah rendah.
Kalau bab hias-hias kelas,selalu saya dapat tugas itu.
Jadi jika saya masih bekerja sebagai eksekutif akaun sekarang,
Mungkin saya tidak mengalami kehidupan seperti yang kini.;)





Celebrate sama-sama pada 26 jun.
Thanks korang!
:)


 Tiup-tiup lilin sampai padam ;)
Comel sebab korang buat mulut macam itu.




Tak potong kek ,strawberi habis dulu;0

Alhamdulillah,tahun ini dapat 4 kek birthday pula dari orang berlainan.
Memang tak sangka pun.;p
Terima kasih semua.
Love u...!!!
:)

"Your talent is God's gift to you. What you do with it is your gift back to God."
 WWW.SARAHATA.COM

2 comments:

Komen yang elok-elok je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...