Duit lebih untuk kawen..yippe

Wednesday, February 8, 2012

Bandung,Indonesia (Part III)

 Alhamdulillah baru selamat pulang dari Singapura.So,kali ini nak teruskan penceritaan ke Bandung.
Ada yang bertanya di kawasan airport ada mesin ATM tak?jawapannya ada,tapi maybank dan bank indonesia.Kalau CIMB kena naik teksi blue bird cari je dekat pekan berhampiran BTC Mall ada je kawasan sekitar itu CIMB niaga.

Sesudah puas membeli belah,malam itu kami kelaparan namun malas keluar.Ingatkan nk order kat pihak hotel hantar bilik je tapi tiba-tiba kami nampak seorang mamat hensem yang jual makanan guna trolak ni.Dia jual nasgor-Nasi Goreng,kueytiow,mee goreng.Yang uniknya,dia terus masak disitu on the spot.Kagum;p
Tong gas nya comel je sebab itu dia boleh berniaga masak-masak guna trolak je.Masakan nya sedap..




Kami tinggal disini je.Taknak la guest house mahal-mahal tapi servis tak bagus.So far,servis sini bagus layan je kehendak kami semua;p
 Info :Cassadua

So,malam itu kami packing barang dan perlu tido awal kerana esok pagi kami perlu keluar 630am sebab flight balik KL jam 845am..Rasa sangat sekejap di bumi Bandung.




Oh ya,sebelum saya pergi ada kawan-kawan menasihati supaya tidak mengahbiskan kesemua rupiah yang ada sebab nanti kita perlu bayar passenger service kalau international IDR75,000.Ramai yang tak sedar benda ini sebab ianya tidak termasuk didalam charge tiket flight.Ada sepasang couple tanya kami dah bayar ke belum passenger service charge itu,kami cakap dah dengan muka gembira.Tapi tengok muka dorang macam tension je mungkin rupiah sudah habis kot.

Lagi satu berat bagasi kita pun jangan lupa,saya kena IDR150,000 sebab berat beg melebihi 7kg so memang kena bayarlah nampaknya.Jadi sebelum pulang ke Malaysia,reserved wang IDR300,000 atau lebih ya.


 Kalau pergi oversea jangan lupa print out rate converter atau bawak calculator kecik.Kalau pergi Indonesia,
bahagi nilai IDR dengan 2.8.Sebagai contoh :

Harga sehelai jubah :IDR 150,000.

Kalau kira guna calculator tak payah tekan semua kosong dibelakang itu.Just tekan 150/2.8 = 53.57 jadi nilainya sama dengan RM54.



 Selepas kita bayar IDR75,000.Mereka akan tampal sticker ini belakang tiket kita.Kalau takde sticker ini,tak bolehlah balik Malaysia -_-



 Oklah sekian sahaja cerita pasal Bandung.Nanti nak cerita mengenai PD,Melaka dan Universal Studio Singapore pulak;p

Bye;)
Nak baca pengalaman lalu?
Bandung Part II
Bandung Part I






"Your talent is God's gift to you. What you do with it is your gift back to God."
WWW.SARAHATA.COM

No comments:

Post a Comment

Komen yang elok-elok je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...