Duit lebih untuk kawen..yippe

Tuesday, September 30, 2014

Percutian ke Korea part 2



Hai,sambung balik cerita percutian kami ke Korea.Sebenarnya hari pertama kami sudah dibawa ke Insadong,dimana tempat ini ramai pelancong membeli cederahati.Hari pertama kami hanya tengok tengok sahaja ;)

Kami teringin ke hello kitty café dan trick eye museum.Bagi sesiapa yang pernah ke trick eye museum I-City Shah Alam,mungkin rasa kurang teruja.Hehe.Tapi,apa-apa pun enjoy the moment ;)





Hello Kitty Café satu konsep yang menarik.Siapa pink lover mesti suka to the max.The best part is dia punya coffee sedap dan waffle coklat dia so nyummyy ;p











Hari kedua
kami ke Namsan Hanok Village (Korean traditional village).So,disini kami try pakai baju kimono dan bergambar.;)







Dan tidak dilupakan juga Namsan tower (Seoul tower).Kami datan sini dengan bas.Kemudian kami perlu menapak jalan kaki naik atas.Datang Korea mesti rasa kurus.Tak kisah la makan banyak mana pun.Nak naik train naik turun tangga.Banyaknya tangga,sangat banyak.So,pakailah kasut yang selesa.Sara disana perlu beli kasut lain,tak boleh pakai boot.Sebab itu orang Korea kaki mereka banyak cantik,exercise selalu.hehe.Eh?out of topic pula.








Bagi mereka yang ingin membeli kain dengan kualiti dari Korea yang cantik dan kualiti tip top boleh ke Namdaemun Market.Disini memang syurga kain.Coraknya confirm berbeza dari kedai kain yang ada di Malaysia ini.Hampir ingin terbeli,namun ku pendamkan hasrat.Maybe next time dating eh datang lagi for business purpose kan?;)




Kemudian,kami dibawa pula ke Myeongdong,hah..disini rasa macam berada di Pavillion,hehe.Disinilah terletak kedai barangan berjenama.Tapi ada juga kedai biasa yang berada di lorong tepi kiri kanan kedai tersebut dan di tengah tengah ada pelbagai makanan yang boleh dicuba.Disini juga terdapat pelbagai barangan kosmetik Korea yang boleh dicuba.Sara terbeli satu produk mist spray untuk wajah,tiada di Malaysia tapi bagus.Perlu diingatkan juga,kulit,makanan dan cuaca kita tidak sama dengan orang disana.Jadi,apabila produk mereka di bawa balik dan dipakai diwajah,mungkin ada yang memberi kesan yang tidak seperti diharapkan T_T








Hari Ketiga
Pagi-pagi kami bangun dan pergi ke Gyeongbok Palace.Ini adalah istana pertama yang dibina oleh Dinasti Joseon.







Kemudian,kami masuk ke Muzium King Sejong dan jalan jalan di kawasan sekitar Gwanghwamun.
Destinasi yang kawan saya tunggukan adalah di Chonggye Stream.Ini syurga brooch dan aksesori wanita.Cantik brooch nya.

Hari ketiga ini memang hari shopping.Kemudian,kami ke Dongdaemun Gwanjang market.Disini kawan saya beli baju baby yang super cantik.Saya tolong tengok dan bagi cadangan je.Hehe.Niat di hati ada juga nak beli jacket  satu,tapi memikirkan begku tak muat,ku pendamkan sahaja hasrat itu..Murah disana..
Kami ada singgah juga di Itaewon,disini adalah syurga makanan asia.Ada kedai arab,kedai Indonesia bernama Siti Sarah pun ada.hehe





Kami di masjid Iteawon









"Great things may come from small beginnings." "Alhamdulillah,Good things come to those who wait" WWW.SARAHATA.COM

3 comments:

  1. Gemini refund support helpline toll free number
    Gemini is the digital exchange currency Gemini Contact Number
    platform where users buy, sell or store bitcoin. Generally users face refund related issues. These issues can be resolved simply by calling on the Gemini customer support number at 1-888-764-0492 . They are available 24x7 for the services. Team consist of skilled and talented professionals who understands user’s problems and look for the best suitable solutions. They provide best assistance to the users of Gemini.
    Gemini customer support number
    Gemini Number
    Gemini Contact Number
    Gemini Toll Free Number
    Gemini Support Number
    Gemini Phone Number
    Gemini Helpline number
    Gemini Support Phone number
    Gemini Customer Support
    Gemini Customer Service
    Gemini Customer Service Number
    Gemini Wallet phone Number

    More visit:- https://www.cryptophonesupport.com/exchange/gemini/

    ReplyDelete

Komen yang elok-elok je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...