Duit lebih untuk kawen..yippe

Tuesday, May 31, 2011

Taiping (Part II)

Assalamualaikum.

Saya nak minta maaf dulu sebab entri kali ini banyak gambar.
Gambar pun sebenarnya behind the scene,
So,don't expecting too much the picture will look wow,okey?
:)

Sambungan cerita percutian ke Taiping ,Perak part II,
Part I sudah diceritakan,cuba klik Tips percutian diatas tu:)

Kitaorang bertolak dari KL lepas Maghrib.
Dalam perjalanan aku tanya sepupu aku,opah ada dirumah tak?
Sebab aku ni selalu balik surprise je tak bagitau dulu.
Terus terjah je:)
Tapi aku yang kena surprise,cousin bgtau opah di Sg Petani.Jaga sepupu aku yang kecik-kecik sebab
maklang,paklang aku pergi China.
-Sigh- tak bolehlah tidur di rumah opah,makan masakan opah.
serius opah masak sedap.-_-
Jadi sampai Taiping, kena tidur rumah mak Zul lah..nasib baik mak dia sporting.
Rupa-rupanya dia kenal lah siapa tokwan aku dulu.

Masa ni semua orang makan mee kari,aku sorang je protes makan nasi ayam..
bad mood sikit time ini dengan orang yg ambil gambar inilah ;p masa inilah..sekarang dah okey..
Sebenarnya tujuan datang Taiping sebab nak buat pre-wedding Zul & Ina.
Aku kena makeup mereka berdua.



 Ini di Kuala Sepetang,tengok sangguip redah air laut tu nak ambik gambar:)

 Banyak ikan masin dan juga udang di Kuala Sepetang ini.Keluar je kereta memang bau udang kuat.

 Ini dia Taman Tasik Taiping.Kalau sesiapa tak pernah pergi,pergilah...hotel pun senang je.ada dalam kawan taman tasik,hotel seri malaysia.



 Ini di kantin sekolah Sekolah Men Keb Taman Tasik Taiping.
Camwhore aku nih.pantang orang nak shoot aku sibuk jer;p

 Aku mengajar 2 budak sekolah bergambar..:)

 Salah satu tempat makan.
 Kami makan popia..sedap dan murah!


 Ini di bukit larut.
Ada 2 option,samaada nak daiki sendiri atau naik jip.
Kami mestilah pilih naik jip ;p
seorang dikenakan RM6 untuk naik dan turun naik jip ini..

 Bergambar dulu dikawasan Bukit Larut.Ini bahagian bawah bukit itu sahaja.


 Ok,ready to go..adventure.lagi-lagi siapa yang duduk tepi tingkap..Kalua siapa yang ada mabuk-mabuk
tu,tak payahlah naik.pertama jalan nak naik berpusing-pusing,dalam 30 minit juga nak sampai puncak.
Of course u all akan rasa pening dan takutttt...
Memang profesional driver yang naik jip sahaja yang boleh bawak kitaorg naik bukit ini..



Masa ini dah sampai puncak :



 Ok teruja dengan pokok ini :)

 ada je yang snap gambar saya melayan perasaan ini kan?Tapi,u see the tree..very unique..Subhanallah.

 Ada jambatan gantung lagi.


Buaian ini dah lama,but i love this picture..:)

"Your talent is God's gift to you. What you do with it is your gift back to God."
 WWW.SARAHATA.COM

4 comments:

  1. cantik sgt pic :)

    taman tasik taiping ctk,pokok2 nya sgt cantik dan rase misteri2 tgk lumut2 kat dahan pokok tu

    ReplyDelete
  2. bunga :hehe ;)

    pia :pic pakai dslr mmg boleh jadi cantik:)
    yup taman tasik taiping cantik plus pokok itu yg misteri :)

    ReplyDelete

Komen yang elok-elok je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...